Dr. Arnold Kegel, un ginecolog din California, a descoperit că slăbirea mușchilor pelvieni contribuie la incontinență urinara în situațiile când se pune presiune ( adica atunci când tușești sau când strănuți), provoaca dificultati in timpul contactului sexual, duce la dificultati in a avea un orgasm.

Tot el a constatat că lipsa de fermitate a pelvisului era ceva obișnuit după naștere și a a descoperit ca asa cum poti lucra orice muschi al corpului tau, poti lucra si pelvisul.

Cui îi este recomandat să facă exerciții pentru mușchii pelvieni?

Exercițiile pentru mușchii pelvieni pot face parte din terapia pentru incontinență urinară, în cazul în care întâmpini dificultăți în a avea orgasm sau dacă ai orgasme slabe, în cazul prolapsului organelor pelviene și al incontinenței fecale.

Pentru că mușchii pelvieni funcționează în afara controlului nostru conștient (de exemplu, nu te gândești să golești vezica sau să ai un orgasm), multe femei nu îi pot contracta la cerere, fără antrenament.

Cea mai comună greșeală este încordarea mușchilor gluteali (fesieri), a mușchilor aductori ai șoldului (încordarea coapselor) sau a mușchilor abdominali, în loc de cei ai pelvisului.

Primul pas este să înveți cum să identifici acesti mușchi.

Iti las mai jos cateva indicatii in acest sens:

–     Imaginează-ți cum ridici cu vaginul o greutate.
–     Pune o oglindă între picioare și privește orificiul vaginal când faci
exercițiile pentru prima dată sau când vrei să vezi ce se întâmplă. In timpul exercitiului, orificiul vaginal se ridica si se retrage în sus.
–  Încearcă să oprești fluxul urinei când ești la toaletă. Dacă încetinești sau oprești fluxul, atunci folosești mușchii potriviți. Ține minte cum se simte, dar fă asta doar o dată sau de două ori pentru că este doar de probă, nu un exercițiu. Urinatul este un reflex complex și, dacă îl întrerupi prea mult, ar putea să nu mai funcționeze cum vrei!
–   Imaginează-ți că ești într-un lift aglomerat și strânge mușchii pe care i-ai folosi pentru a opri gazele. Dacă faci acest lucru corect, ar trebui să simți o senzație de tragere în corp.
–  Introdu un tampon lubrifiat în vagin și strânge mușchii pelvieni în timp ce tragi ușor de ață. Ar trebui să simți o rezistență. Este o formă de răspuns biologic simplu.
–  Introdu un deget sau două în vagin și strânge mușchii pelvieni. Ar trebui să simți că te strâng.
În timpul sexului, exersează pe penisul partenerului sau pe degetele lui și întreabă-l dacă simte strângerea.

Love

Adriana